ممکن است مهندسان گوگل و مایکروسافت در مورد کد مرورگر Chromium همکاری کنند ، اما این امر مانع سیاست های شرکتی بین این جفت نشده است. گوگل امروز حمله شدیدی به مایکروسافت آغاز کرده و آن را متهم کرده است که “تلاش می کند تا راه کار وب باز را در تلاش برای شکست دادن یک رقیب شکسته”.

گوگل از آنچه مایکروسافت برای تضعیف تلاش های این شرکت در حمایت از روزنامه نگاری و ناشران می گوید ناراحت است. در ژانویه ، گوگل تهدید کرد که موتور جستجوی خود را از استرالیا حذف خواهد کرد ،

در پاسخ به قانونی که گوگل را مجبور می کند ناشران اخبار را برای محتوای خود پرداخت کند. استرالیا این قانون را در ماه فوریه تصویب کرد ، درست چند روز پس از آنکه گوگل هشدار داد و معامله ای را با News Corp.

و سایر ناشران انجام داد که اطمینان از ادامه خدمات آن در استرالیا را تضمین می کردند. (از طرف دیگر ، فیس بوک توانایی به اشتراک گذاشتن محتوای اخبار در کشور را برای کاربران و ناشران از بین برد ، که امتیازاتی از دولت استرالیا کسب کرد.)

استرالیا قانونی را تصویب می کند که فیس بوک و گوگل را مجبور به پرداخت هزینه مطالب خبری می کند.


در میانه همه اینها ، مایکروسافت در مورد حمایت خود از قانون جدید استرالیا بسیار عمومی بود و حتی با ناشران اروپایی همکاری کرد و خواستار ایجاد بسترهای اینترنتی برای معامله برای پرداخت اخبار محتوای اخبار شد. گوگل از درگیر شدن مایکروسافت راضی نیست و این اولین جنجال عمومی بزرگی است که از دوره Scroogled شاهد آن هستیم.

کنت واکر ، رئیس امور جهانی گوگل ، در یک پست وبلاگ می گوید: “آنها اکنون ادعاهای خودفروخته می کنند و حتی مایل به شکستن روش کار وب باز در تلاش برای شکست دادن رقیب خود هستند.

این آخرین حمله بازگشت به روشهای قدیمی مایکروسافت است. واکر برای ترس ، عدم اطمینان و تردید (FUD) به ورودی ویکی پدیا پیوند می دهد و مایکروسافت را به گل آلود کردن آب برای حواس پرتی از مسائل امنیتی اخیر متهم می کند.

واکر می گوید: “تصادفی نیست که علاقه جدید مایکروسافت در حمله به ما در اثر حمله SolarWinds ظاهر می شود و در لحظه ای که آنها به ده ها هزار مشتری خود اجازه داده اند … از طریق آسیب پذیری های مهم مایکروسافت به طور فعال هک شوند.

مایکروسافت در مورد آسیب پذیری های سیستم خود هشدار داده شد ، می دانست که آنها مورد سو استفاده قرار می گیرند ، و در حال حاضر در حال کنترل خسارت هستند در حالی که مشتریان آنها برای گرفتن قطعات از آنچه که به عنوان سرقت بزرگ ایمیل نامگذاری شده است ، درگیر هستند. بنابراین شاید تعجب آور نباشد که آنها را از کتاب قدیمی منحرف Scroogled غبارروبی کنید. “

تبلیغات قدیمی Scroogled مایکروسافت.
این حمله غیرمعمول گوگل درست زمانی صورت می گیرد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان ضد انحصار و تجارت را برای یک مطبوعات آزاد و متنوع بررسی می کند.

گوگل معتقد است که از Google News درآمد کسب نمی کند ، اما مایکروسافت معتقد است که این مسئله بسیار پیچیده تر است

و شامل تبلیغات جستجوی Google ، تجارت فناوری تبلیغات ، تبادل آگهی ، ابزارهای فناوری تبلیغات و مجموعه داده های کلی مصرف کننده Google است.

رئیس اسم مایکروسافت ، برد اسمیت می گوید: “سازمان های خبری موجودی تبلیغاتی برای فروش دارند ،

اما دیگر نمی توانند به طور مستقیم به کسانی که می خواهند تبلیغات کنند ، بفروشند.” “در عوض ، برای همه اهداف عملی آنها باید از ابزارهای Google استفاده کنند ، در مبادلات تبلیغاتی Google فعالیت کنند ، داده ها را در عملیات Google کمک کنند و پول Google را پرداخت کنند.

همه اینها بر توانایی سازمان های خبری در بهره مندی اقتصادی حتی از تبلیغات در سایت های خود تأثیر می گذارد. “

گوگل و مایکروسافت به وضوح در بحث اصلی اینکه آیا ناشران باید کنترل بیشتری بر صنعت تبلیغات دیجیتال تحت سلطه غول جستجو و فیس بوک داشته باشند ، اختلاف نظر دارند.

مایکروسافت از کنگره می خواهد تا قانون رقابت و حفاظت از روزنامه نگاری را پیش ببرد و “سازمان های خبری را قادر می سازد تا با توزیع کنندگان آنلاین محتوای مذاکره کنند.”

از طرف دیگر ، گوگل معتقد است ابتکار اخبار Google خود ، جایی که سعی می کند با صنعت خبر همکاری کند ، برای کمک به سازمان های خبری کافی است. در حالی که مایکروسافت و گوگل درگیر جنگ کلمات هستند ،

کمیته قضایی مجلس امروز جلسه دارد تا استدلال های تندتری درباره آینده مطبوعات در یک دوره دیجیتالی بشنود.